Dr. Selda OBALAR, 2002 Mezunu

 

selda obalar.png (2.08 MB)

 

 

Öğrenme ve öğretmen olma yolculuğum, 1998'de lisans eğitimimle başladı… Lisans eğitimim boyunca yarı zamanlı olarak Marmara Üniversitesi Konukevi’nde çalıştım. Bu durum bana hem iş yaşantısını hem üniversite öğrenciliğini birlikte tecrübe etme fırsatı sağladı.

2002 yılında lisans eğitimimi tamamladım. Mezun olur olmaz değerli hocalarımın referansları ile bir özel okulda sınıf öğretmeni olarak göreve başladım. Aynı yıl da yüksek lisansa kabul edildim. 2003 yılında devlet okuluna atanarak İstanbul’un Ümraniye ilçesinde sınıf öğretmeni olarak göreve başladım.

2004 yılında yüksek lisansımı tamamlayıp doktora programına başvurdum ve doktora eğitimim boyunca öğretmenliğe devam ettim. Hocalarımın önerileri doğrultusunda öğretmenlik yaşantımda karşılaştığım zorluklardan yola çıkarak doktora tez konumumu belirledim. 2009 yılında “İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin İlk Okuma Yazma Becerileri ile Sosyal-Duygusal Uyum ve Zeka Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi” adlı doktora tezimi tamamladım.

2013  yılında  Maltepe Üniversitesi  Eğitim  Fakültesi  Özel Eğitim Bölümünde yarı  zamanlı öğretim üyesi olarak  çalışmaya başladım. Bölümde “Özel Eğitimde Okuma Yazma Öğretimi” ve “Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi” derslerini vermeye devam ediyorum.

İlkokul öğrencilerimle uluslararası e-Twinning projeleri yapıyor, üniversite öğrencilerimle uygulama ağırlıklı dersler işliyorum. 21. yüzyılın gerektirdiği zihinsel, sosyal, duygusal ve dijital becerilere sahip bireylerin yetiştirilmesine katkı sağlamaya çabalıyorum.

Çalıştığım kurumlarda yöneticilerimin, meslektaşlarımın, velilerimin ve öğrencilerimin sevgi ve saygısını hep hissettim ve bunda mezun olduğum üniversitenin payının büyük olduğunu düşünüyorum.

Ülkemizin çağdaş, demokratik ülkeler düzeyine ulaşabilmesi için lider öğretmenlere ihtiyacı olduğu açıktır. Atatürk Eğitim Fakültesinden mezun öğretmenlerin geleceğe yön veren nesillerin yetiştirilmesinde liderlik ettiklerini, her birinin çalıştıkları eğitim kurumunda fark edilen ve fark yaratan yöneticiler, öğretmenler olduklarını görmenin gururunu yaşıyorum. 

Bizleri farklı kılan dünya standartlarında aldığımız öğretmen eğitimiydi. Bu eğitimde ancak alanında iyi olan hocalarla mümkün olabilirdi. Her biri alanında uzman, farklılıklara saygılı, gelişim odaklı, özverili ve lider hocalardı. Ortak bir ülkü etrafında birleşmişlerdi, “yetiştirdikleri öğretmenin hem okul öğretmeni hem toplum eğitmeni“ olmasını istiyorlardı.

Bütün hocalarımın kişisel ve meslekî gelişimimde önemli yerleri vardır. Her biri benim için çok kıymetli ve özeldir. Onların öğrencisi olmanın ayrıcalığını yaşadığım için kendimi şanslı hissediyorum. Hocalarıma olan minnet ve şükranımı iyi bir öğretmen olmaya çabalayarak ödemeye gayret ediyorum.

Benim ve bir çok öğretmenin yolculuğuna rehber olan değerli hocalarımı sevgi ve saygıyla selamlıyorum... İyi ki varsınız…

Öğrenme ve öğretmen olma yolculuğum hâlâ devam ediyor…

Dr. Selda OBALAR 
Sınıf Öğretmeni
Teletaş İlkokulu / İstanbul

 


Bu sayfa Elementary Teacher Education tarafından en son 19.09.2021 20:23:16 tarihinde güncellenmiştir.

HIZLI ERİŞİM