Genel Bilgiler

 

Genel Bilgiler

Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, ilkokullara sınıf öğretmeni yetiştirmek amacıyla öğrencilerin 8 yarıyılda, 240 kredi ve 60 ders almasını öngören bir lisans programıdır. Lisans programı; alan bilgisi, genel kültür ve pedagojik formasyona ilişkin teorik ve uygulamalı derslerden oluşmaktadır. Bu dersler içinde mecburî okutulanların yanı sıra öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre tercih edecekleri seçmeli dersler de bulunmaktadır. Teorik dersler teknoloji destekli sınıf, atölye ve laboratuvar ortamlarında; uygulamalı dersler ise öğretmen adaylarına, bizzat sınıf içinde öğretmenlik becerisi kazandırmak amacıyla Atatürk Eğitim Fakültesi ve İstanbul Millî Eğitim Müdürlüğü iş birliği ile uygulama ilkokullarında, öğretim elemanları ve öğretmenler gözetiminde gerçekleşmektedir.

Amaç

Anabilim Dalımızın amacı; çağdaş eğitim yaklaşımları ve uygulamalarına dayanan meslekî bilgi ve beceriler kazanmış, bilimsel düşünme ve çalışma şeklini benimsemiş nitelikli sınıf öğretmenleri yetiştirmektir. Ayrıca bu süreci daha etkili hâle getirmek ve geliştirmek için yapılan ulusal ve uluslararası akademik araştırmalar ve çalışmalarla bilgi üretimine katkıda bulunmaktır.

Tarihçe

Atatürk Yüksek Öğretmen Okulu, 1982 yılında Atatürk Eğitim Fakültesi adını alarak yeni kurulan Marmara Üniversitesinin birimlerinden biri olmuştur ve kendisine bağlı Eğitim Yüksekokulu ve sekiz bölüm ile faaliyete başlamıştır. Eğitim Yüksekokuluna bağlı olarak kurulan Sınıf Öğretmenliği programı ise iki yıllık ön lisans programı olarak 1987 yılında eğitim öğretime başlamıştır. Eğitim Yüksekokulunun 1991-1992 yılında kapatılmasının ardından doğrudan Fakülteye bağlanarak dört yıllık lisans eğitimi veren bir bölüme, ardından da Temel Eğitim Bölümü içerisinde yer alan bir Anabilim Dalına dönüştürülmüştür. Bölüm ve Anabilim Dalı Başkanlığı görevinde bulunmuş öğretim üyelerimiz; Prof. Dr. Adil Çağlar (1987-1991), Prof. Dr. Ayla Oktay (1991-1993), Prof. Dr. Ali Osman Özcan (1994-1996), Prof. Dr. Ayla Gürdal (1996-1997), Prof. Dr. Sefer Ada (1997-2015), Prof. Dr. M. Cihangir Doğan (2015-2023), Prof. Dr. Z. Nurdan BAYSAL'dır (2023-hâlen).

Olanaklar

Çift Ana Dal ve Yan Dal Programı:

Çift Ana Dal Programı, öğrenim gördüğü önlisans ya da lisans programında başarı gösteren öğrencilerin esas programlarına yakın içerikteki ikinci bir programın derslerini de başarıyla geçerek çift diploma almalarını; Yan Dal Programı ise öğrenim gördüğü lisans programında başarı gösteren öğrencilerin esas programlarına yakın içerikteki ikinci bir programın sınırlı sayıdaki derslerini alarak sertifika almaya hak kazanmalarını sağlamaktadır. Anabilim Dalımızda gerekli şartları yerine getiren öğrenciler, farklı bölümlerde  çift ana dal ve yan dal programlarına katılabilmektedir.

Erasmus+ Programı:

Erasmus+ Programı, yükseköğretim düzeyinde iş birliğine yöneliktir. Programın amacı, yükseköğretimde kalitenin artırılması ve Avrupa boyutunun güçlendirilmesidir. Program kapsamında; yüksekögretim kurumlarinin birbirleri ile ortak projeler üretip hayata geçirmeleri, kısa süreli öğrenci ve personel değişimi yapabilmeleri için hibe niteliğinde karşılıksız malî destek sağlanmaktadır. Anabilim Dalımız, Erasmus+ Programı kapsamında bugüne kadar beş Avrupa üniversitesi ile anlaşma yapmıştır. Her sene verilen bütçe dahilinde Anabilim Dalımızdan 2-4 öğrenci yurtdışında anlaşmalı olan kurumlara eğitim almak için gönderilmektedir. Ayrıca anlaşmalı kurumlardan her yıl yabancı öğrenciler, Anabilim Dalımızda eğitim almak üzere kabul edilmektedir.

Farabi Programı:

Farabi Değişim Programı olarak adlandırılan Yükseköğretim Kurumları Arasında Öğrenci ve Öğretim Üyesi Değişim Programı, üniversite ve yüksek teknoloji enstitüleri bünyesinde ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde eğitim-öğretim yapan yükseköğretim kurumları arasında öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Bu programla öğrenci veya öğretim üyelerinin bir veya iki yarıyıl süresince kendi kurumlarının dışında bir yükseköğretim kurumunda eğitim ve öğretim faaliyetlerine devam etmelerini amaçlamaktadır.

Lisansüstü Programı:

1991-1992 eğitim öğretim yılında Sosyal Bilimler Enstitüsüne bağlı olarak açılan yüksek lisans programı, günümüzde Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak sürdürülmektedir. Ayrıca 2000-2001 eğitim öğretim yılında Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak açılmış olan doktora programına öğrenci kabulü devam etmektedir. Yüksek lisans programı; dokuz ders, seminer dersi, tez önerisi ve tez çalışmasından; doktora programı ise dokuz ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşmaktadır. Ayrıca programlara farklı bir programdan mezun olup kabul edilen öğrenciler, gerekli görüldüğü takdirde ön koşul derslerini içeren bir bilimsel hazırlık programına alınmaktadır.

Çalışma Alanları

Mezun olan öğrenciler; devlete veya özel sektöre ait ilkokullar, dershane ve etüt merkezleri gibi eğitim kurumlarında sınıf öğretmeni olarak görev yapabilmektedirler.

 


Bu sayfa Elementary Teacher Education tarafından en son 24.02.2024 15:59:04 tarihinde güncellenmiştir.

HIZLI ERİŞİM